IPRED, Jävla skit!

Man kan ju undra hur internetvärlden kommer att se ut om 10 år. Kommer IPRED, FRA och alla andra lagar ha kontrollen över allt? Kommer alla uppgifter om alla användare lagras i stora databaser som "ingen" kommer åt. Är det så säkert?
Kan det garanteras att dessa uppgifterna inte misshandlas och utnyttjas av företag? 

Hade jag själv haft ett produktionsbolag hade jag självklart anmält ALLA som hade laddat ner min musik om möjligheten funnits. Jag hade kontaktat IPRED om misstänkt fildelning och sen cashat in skadeståndet eller ersättningen från alla som hade fildelat. Hade det fungerat i prakten? Eller kommer man bara kunna sätta dit dessa personer som delar med sig av mängder av filer så som det redan är i dag, med nedladdning mm. Hur många har egentligen fällts av alla dessa lagar? Hmm....ja inte är det många för alla lagar är ändå så luddiga att det inte går att fastställa vart gränserna ska gå. Ska jag bli åtalad för att jag har laddat ner en låt. Eller måste det kanske vara två eller tre. Det kanske exempelvis behövs 60 GB musik/filmer för att bli åtalad. Ja framtiden får väl tala för sig själv. Jag tycker bara att allt luktar så mycket skit. Skit IPRED. Länge leve fri fildelning!

Nu ska jag käka lite. Peace // Andy




Klotter
Postat av: Mike

Ipred , Fra, Rfid, Eu, Lissabonavtalen ,kan suck ass riktigt jävla hårt.



They are crazy : They are MAD.



Run for your lifes .





2008-11-11 @ 23:14:14
Postat av: Andy

Jag springer redan...

2008-11-12 @ 07:47:53
URL: http://sunnybitch.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0