Melodifestivelen 2009

Men va fan. Kollade precis artikeln. Ok, det är säkert jättebra artister som ska vara med, men ärligt...Kan Sverige inte komma med något nytt. Det är ju samma artister som förr, samma jävla låtskrivare som förra året som förra året igen och som skrev låtar för 20 år sen. Vart har nytänkandet tagit vägen?

Är resten av alla inskickade bidrag usla eller har vi en "Hitler jury" som väljer in låtarna? Nej men det är ju sant. Alla känner alla och det är klart att alla gamla rävar får vara med än idag även om deras bidragen suger apa. Jävla sekt det där. Med Christer Sjögren i spetsen. Inte konstigt att Sverige ligger och skvalpar i botten av startfältet när det väl gäller i Europa. Vi är ju så jävla dåliga. Jag tror vi ser oss mycket bättre än vad vi egentligen är och det blir ju inte bättre av att utvecklingen hindras. Nej jag får refferera till artikeln igår. Kanske lite taget ur sitt sammanhang, men en jämförelse.... "Vi är Ukraina" Yes...det är vi. Helt jälva off. I alla fall när det gäller Melodifestivalen. Nytänkande tack.

BTW: Idag fyller Musse Pigg 80 år. Den gamle räven. Han hade säkert platsat i melodifestivalen om han hade ställt upp. Fast då hade ju Musse vunnit solklart. Han är ju så grym. Länge leve Disney... Peace // Andy



Klotter
Postat av: Daniel

Ja lite mer nytänkande i mitt grannland. Inte bara samma artister varje år. Blir tårta på tårta!

2008-11-18 @ 19:50:40
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: aNDY

svar:

http://danielfagerholm.webblogg.se/2008/november/nar-schlager-ar-som-bast.html#comment



Hahaha....Nu snackar vi "Ukraina" på hög nivå. Jag kanske borde vara tacksam för att jag bor där ag bor. :P. Riktigt skönt klipp. Men ärligt... Hennes skinnbyxor sitter riktigt nice. hahahahaa...kan inte sluta garva. Katastrof. Jag riktigt...dras med i hennes härliga moves och dans, hennes härliga utstrålning ska vi inte ens snacka om. Schlager. Japp..Det var gamla goda tider. Nu är det bara samma jävla soppa varje år. Vart tog nytänket vägen?

2008-11-18 @ 20:15:44
URL: http://sunnybitch.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0