Trötthet!

Ibland förstår jag inte varför man ska vara så jävla trött på morgnarna när man vill vara pigg. Sen på kvällarna när man vill vara trött så är man pigg. Hmm.... Lustigt det där. Varje kväll när man borde gå och lägga sig sitter man i stället uppe och gör andra grejer, bloggar, kollar på tråkiga tv-program, diskar, käkar godis och kollar mail och alla andra onödiga grejer som man borde gjort tidigare på dagen. 

När sen kl ringer kl 7 är man lika död som efter en natts festande. Man borde ju lärt sig något efter 28 år. Det är ju inte precis som om det är någon nyhet att man är trött på morgonen om man inte sover på natten. Sen får man slita en hel jävla dag på jobbet både med jobbet och mot sömnen pga att man kollade på någon gammal repris av CSI, allå allå hemliga armén, Sienfeld, The tonightshow eller något annat program som man redan sett 1000 gånger. Först börjar man kolla på ett program och så tänker man. Ok, jag ska "bara" kolla på detta, sen ska jag sova. Sen när programmet är slut så ska man "bara" kolla på nästa program och sen nästa och sen nästa. Sen är helt plötsligt 2 eller 3.

Nej det är kusligt att man inte lär sig. Men samtidigt är det svårt att gå och lägga sig när man är pigg. Jag tycker att det är skitsvårt att gå och lägga mig innan 11. Det känns som en principsak att inte gå och lägga sig innan 11. När kl slår 11 "får" jag gå och lägga mig. Lägger jag mig tidigare känns det bara dumt och efter 20 minuters stirrande i taket slår jag ändå på tv:n och kollar på alla dessa dåliga program som jag annars aldrig hade kollat på. Ok, Sienfeld är faktiskt ett bra program, men om man bortser från det då. Det är ju ändå bara gamla repriser. 

Nu slog kl precis 11. Kanske dags att gå och lägga sig då. Eller jag kanske borde borsta tänderna först, byta om lite och sen krypa ner i sängen för att sova. Hmmm,,. ja jag tror jag ska göra det faktiskt. Jag ska bara kolla klart Svarte Orm på TV4+ först.....sen ska jag sova.... Hahaha....Sure, sure sure!

Peace //Andy



Klotter
Postat av: Shepherd

Jävla får!

2008-11-10 @ 23:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0